meh click sini...

Friday, February 4, 2011

Rumahku Ofisku...

,
Sudah menjadi kelaziman bila berada di dalam kereta..perkara pertama yang akan berada di tangan adalah bahan bacaan. hehehe perkara wajib yang perlu ada di tangan mama selepas Farhan (dimana susunya ada, di situlah adanya si kecil ^__^!) .

Dalam perjalan kami sekeluarga ke Semenyih sebagai memenuhi jemputan kuzin cik asben yang baru berpindah ke rumah baru, mama mengisi masa lapang yang ada dengan membaca buku motivasi. Buku yang bertajuk 'Rumahku Ofisku' hasil tulisan Mazneera Hj Zainal. Buku nie mama beli di MPH Bookstore berharga RM18. Murahkan...

 Tak sangka pulak penulis duduk satu taman dengan mama! hikhikhik...Mama sangat suka!

Mama nak berkongsi sedikit sebanyak tentang buku nie. Ramai diantara kita atau mungkin sebilangan mommies di luar sana pernah berfikir untuk berhenti kerja demi menjaga anak2 sendiri tapi takut untuk berbuat demikian. It same goes to me! Banyak perkara yang harus difikirkan sebelum 'surat itu' di'tender'kan.. Well dalam buku ini ada dikupaskan tentang dilema wanita berijazah yang menjadi surirumah moden. Sekiranya mommies pernah terfikir untuk berhenti kerja dan duduk di rumah sambil bercadang untuk berniaga. I think you should grab this book coz it tells you what are the consequences that you'll face along the way.

Di dalam buku ini, penulis ada menyatakan bagaimana pengurusan masa itu adalah penting apabila kita bergelar surirumah moden. Segala urusan harus diselesaikan dengan berjadual. Sungguhpun kita adalah boss kepada diri kita sendiri itu tidak bermakna kita boleh melanggar jadual harian kita sendiri. Beberapa tips bagaima hendak memulakan perniagaan online jugak diberikan sebagai rujukan kepada kita.

Mama mencadangkan ibu,mama,emak ,mommy

Regards
Mama Fariz

0 comments to “Rumahku Ofisku...”

Post a Comment

Followers

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

::: Corat.CorEt.90home ::: Copyright © 2011 | Template design by O Pregador | Powered by Blogger Templates