meh click sini...

Friday, November 4, 2011

. . : : Hari keempat~The surgery Part II.....

,
Alamak..Macam mana nak buat surgery nie?
Saya dah terjaga..
tapi operation tak mula lagi..

Lengan kiri terasa seperti dijerut..
owh..mesti cik nurse sedang check my BP..
hidung dan mulut saya ditutup dengan O2 mask....

Mata terasa berat untuk dibuka..
"Puan Nurulhuda..kita balik ke bilik ya...semuanya dah selesai...
Puan ada nak pesan apa-apa?" tanya cik nurse dengan sopan..

"Saya lapar...dah boleh makan ke?"

"Farid..Puan nie masih nak makan jugak..hehehe ..."

owhh saya lupa nak cerita, sebelum masuk dewan bedah saya ada mintak makanan,
kelaparan...
tapi Farid bagitau nanti lepas surgery saya pasti takkan lagi cakap lagi pasal makan..
tapi mengadu sakit..dan kata Farid lagi soalan yang patut saya tanya,
"lepas operation nanti sakit tak.."

Tapi apa nak buat, makcik memang lapar...
hehehehe...
Back to my story mory..
Alhamdulillah rupa-rupanya dah selesai dah semua..
Hidung terasa pedih sikit...
Kepala saya bit dizzy, and i feel sleepy..
maybe b'coz of the anesthesia's effect 

Keluar dari OT pukul 1037am, 
Cik asben dengan anak-anak sudah pun menunggu ..
Saya melambai lemah..
dan mata tertutup kembali..

Apa yang saya ingat..saya mintak makan..
kemudian tidur balik..
berlarutan tidurnya sehinggalah saya tersedar yang saya 
tak solat zohor lagi..
hehehe aparaaa...

Keadaan saya selepas surgery?
Alhamdulillah..saya baru nampak perbezaan ketika bernafas..
hidung sebelah kiri saya rasa ringan dan kosong..
tak seperti selalu...
Buat masa nie itu sajerlah yang boleh saya comment..
Dulu,masalah utama saya ialah sakit kepala
Jadi saya nak perhati adakah sakit kepala saya berkurangan atau hilang terus..

Ubat apakah yang dibekalkan kepada saya?
  1. Afrin Nasal Spray 
  2. Sinus Rinse - untuk cuci rongga hidung saya. 2kali sehari. Setiap kali saya rinse hidung, berketul darah keluar. Tah bila nak takder darah pun saya tak tahu...(bunyi cam mengeluh..tak bagus Nurulhuda..tak bagus)
  3. Antibioctic - Nama tak ingat. Yang penting bukan Augmentin
  4. Pill selesema
  5. Pill yang warna kuning nie saya tak ingat..apa nama dia yer..
Tak perlah nnt later2 saya update..InsyaAllah..

Itu sahaja wat masa ni...







    2 comments to “. . : : Hari keempat~The surgery Part II.....”

    • November 4, 2011 at 7:44 PM
      Umialya says:

      byknya akak tercicir n3 Nurul, didoakan moga cepat sembuh

    • November 9, 2011 at 2:04 PM
      Nurul says:

      thanks kak sudi melawat blog saya....Saya pun update blog bila kelapangan... huhuuhu

    Post a Comment

    Followers

    LinkWithin

    Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
     

    ::: Corat.CorEt.90home ::: Copyright © 2011 | Template design by O Pregador | Powered by Blogger Templates