meh click sini...

Friday, September 30, 2011

...:: Hari ni saya Part II ::..

,
Malam terakhir saya di Singapore..

Saya menonton Discovery Channel long time back..'Megabuilder' ttg Marina Bay Sands. Senibina, keistimewaan dan bermacam2 lagi.. Jadi dah terlanjur di Singapore, saya rasa saya perlu melawati tempat ini..teruja  juga!kebanggaan Singaporean? Mungkin..

So, apa saya buat???

Saya berjalan dan jalan dan jalan..menuju ke Orchard MRT (15minit berjalan kaki dr hotel).


 Tengok peta dulu sebelum beli tiket mrt...

Orchard -> Marina Bay... Tak perlu interchange yer..
Oret beli tiket Ok..dah pandai sikit dah..ahaks...Jom naik mrt... (heheh..Marina Bay? Ermm..hehhe)

Tunggu MRT-huhu
Sampai dah Marina Bay Mrt..huhu
Nak ke mana saya nie sebenarnya?

Marina Bay Sands - Day Time

Marina Bay Sands - Night Time

Saya pergi ke Marina Bay Sands!!! Yer betul...Dapat jugak jejak kaki ke sana. Lepak kat sana, sambil melihat Marina Bay Fountain Show. Cantik Sangat! Kreatif..Kredit pada mereka yang memerah otak mendapatkan persembahan sencatik ini..Setiap malam tepat jam 9:15 mlm, persembahan air yang dipancarkan laser bersama iringan lagu..Kagum mak cik...(pengakuan dari mak cik..cam jakunis lak..ekeke)


Gambar Instructor Orkestra tu actually pada fountain..Cantikkan?

Yang nie pun sama..


Habis pertunjukkan saya terus angkat kaki balik...Ambik gambar bangunan Artscience Museum..Unik..
Artscience Museum
 Then, saya tak tahu nk balik macam maner??Nak patah balik ikut MRT Station yg asal atau walking further up to next MRT station? Saya akhirnya jln futher up the road..Masih sempat amik beberapa gambar..hahah



Singapore Ferris Wheel

 Kemudian amik gambar jap di Youth Olympics..Jumpa sorang mamat jepun.kami saling bantu membantu untuk amik gambar...hahha..jalan sorang-sorang mestilah susah sket..kukui so kener ler tebalkan muka kalo nk mintak tolong amikkan gambar..
  


Saya dah cemas masa time balikn nie..Saya tak der idea macam mana nak menuju ke MRT.Sekali lagi saya sesat..Ada terfikir nak naik taxi. Tapi terkubur jer pemikiran saya tu. Saya terus berjalan2 lebih kurang 20 minit sebelum berjumpa dengan MRT..Alhamdulillah lega saya..

Kaki sakit..tapi saya puas hati..Satisfaction...Passion...huhuhu...

Note: Gambar2 yang di display ini bukanlah dari camera saya. Tak bawak cabel..


2 comments to “...:: Hari ni saya Part II ::..”

  • September 30, 2011 at 3:12 PM
    roha says:

    wow bestnya...x pnh lg smapai sana...

  • October 3, 2011 at 9:27 AM
    Nurulhuda says:

    roha...jom pergi...jln2 ok lah..tp nak shopping..nukan tempatnya..mahal! ehhehe

Post a Comment

Followers

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

::: Corat.CorEt.90home ::: Copyright © 2011 | Template design by O Pregador | Powered by Blogger Templates