meh click sini...

Wednesday, November 2, 2011

. . : : Hari pertama saya..... ^ 0 ^

,
31 October 2011

Demam tidak juga kebah walaupun ...
Suhu badan fluctuate..sekejap tinggi sekejap rendah...
Sedikit batuk ...
Ada satu ketika saya muntah..
Sampai berhenti dijalan raya yang sedang jam teruk..
memuntahkan isi perut yang ada..
Sakit kepala memang selalu 
mungkin sebab kekurangan air..

Ini bukan makcik iyer..sekadar gambar hiasan

Mungkinkah saya diserang denggi?
Sudah 2 kali ujian darah diambil..
namun paras darah, dan blood count saya pada paras normal..
Syukur Alhamdulillah..
bukan dengue rupanya..

Tapi pada hari ini , saya kembali berada di ER (Emergency Room)
Setelah kali ke-3 mengambil ujian darah..
keputusan masih begitu juga..
normal..
dan akhirnya saya di'tawar'kan masuk ke hospital...
itupun setelah melihat pada suhu badan saya yg telah mencecah 39.7C

Kes saya di rujuk kepada pakar.

Dr. Rashidi Saidin
Consultant Physician And Nephrologist
MBBS (Adelaide), M.Med (Internal Medicine)(UKM)
Nephrology (Nephrology Board Malaysia)

Saya dengan segera diberi panadol oleh MO bg meredakan suhu 
terlampau .. tapi serious mmg time tu 
saya sangat sakit kepala..
Leher tegang ..
rasa dia macam masa org yg kener hi-blood pressure..
But the fact is my BP is low 90/60.. Rendahkan?

Dan saya telah dimasukkan di wad ini.

Cantikkan? Macam hotel..

Executive Room: DEMC
Honestly, saya memang tak expect nak warded / atau ke hospital pada hari ini. 
Cuma kerana sekeping referral letter dari sebuah poliklinik ,
kini saya berada di sini.
(Maksudnya saya sehelai sepinggang. Nasib baik saya di Shah Alam..so boleh koling2 my siblings pinjam baju hehe ^_^!)

Malam bertemu dengan Dr Rashidi.
Tiba2 saya terasa macam cerita Dr House.
Ada sesi soal jawab dn Dr.
Yerlah saya paham, dia nak diagnose penyakit saya kan.


Lepas check sini, check sana..
last2 dia kater..ok esok kita akan x-ray muka you!

AAAAAAaaaa???? X-ray muka..
jeng jeng jeng..
berdebar menunggu hari esok....

0 comments to “. . : : Hari pertama saya..... ^ 0 ^”

Post a Comment

Followers

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

::: Corat.CorEt.90home ::: Copyright © 2011 | Template design by O Pregador | Powered by Blogger Templates